>> Registrieren <<

>>  Zur Hauptseite  <<

Zu den Klassenarbeiten, Online-Tests, Grundwissen, Referaten, Online-Mathebuch

Autor Nachricht
 Betreff des Beitrags: Englisch: Textverständnis
BeitragVerfasst: Do Mai 17, 2007 6:07 pm 
HEyy naa könnt ihr mir vielleicht helfen????? Muss in English ein Mindmap erstellen & das dann vortragen aber ich versteh den text nicht und wie ich es am besten machen soll!! :( :( Also ich schreib´mal den text hin:

Looking at sustainability more closely
The author points out that we've got used to global warming and are no longer afraid of it. However, there is this new idea called sustinability which means that we only use what we have in big quantities or can grow permaently.
A new exhibition shows that it works in practice in places where food cycles are created to supply food locally and feed waste food to animals.
Other cycles use waste that is treated with bacteria to produce natural fertilizer and methane gas.
Recylcling food means using less energy for growing food for animals and local food saves energy and transport costs.
In order to save energy new towns in Holland make walking and cycling easier than driving. Still, new ideas have to be tested in practice. Although rape-seed oil as fuel causes less pollution, it produces more greenhouse gases growing it.
In practice recyliong is hard work, expensive and often unpopular. THerefore the author concludes by saying that it will still take some time to integrate it into our daily routine.

BITTE HELFT MIRRR :(

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: Do Mai 17, 2007 6:29 pm 
Moderator

Naja der Text beschäftigt sich mit dem Prinzip der Nachhaltigkeit im Umweltschutz. Er zeigt Wege, die gerade eingeschlagen werden, um effektivere Maßnahmen im Umweltschutz durchzusetzen.

In deiner Mind Map könntest du so Dinge unterbringen wie "Vorrausetzungen für Nachhaltigkeit", "Chancen", "Probleme", "Erwünschte Ergebnisse und Ziele", usw.

Cause yesterday's gone

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde [ Sommerzeit ]